6.1 Reklamationsret:
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.Sengekompagniet.dk yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret på fabrikations- og materialefejl (mangler). Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation, Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Fakturaen skal fremvises til Sengekompagniet.dk i forbindelse med anvendelse af reklamationen.
Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal efter Køber har eller burde have opdaget manglen ske til Sengekompagniet.dk inden rimelig tid. Ellers mister Køber muligvis sin ret til at påberåbe sig manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Når du kontakter os med bedes du angive hvori manglen består. Visse fejl kræver billede dokumentation som skal vedhæftes pr. mail.
Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Sengekompagniet ApS
Gladsaxevej 356
Att: Retur
2860 Søborg
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.
(Indsæt eventuelt yderligere oplysninger her, hvis I har særlige regler for reklamationsret i B2B-aftaler)
6.2 Fortrydelsesret:
(Dette afsnit omhandler KUN handler ved køb via sengekompagniet.dk - ved handel i vores fysiske butikker i Søborg, Hillerød og københavn gælder købeloven.)
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Sengekompagniet.dk.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller fra du får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved kontakt@sengekompagniet.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Læs afsnit om returnering.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
6.3 Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Levering af varer, som er fremstillet/bestilt efter kundes specifikationer, her under speciel mål, eller har fået et tydeligt personligt præg.
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for møbler og store varer. Prisen for retur ved denne form kan være fra 500,- kr. + moms med interne eller eksterne vognmænd, og forventes højst at koste: (indsæt beløb).[LMG1]
Retur vare skal sendes til vores Søborg Afdeling:
Sengekompagniet ApS
Gladsaxevej 356
2860 Søborg
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.