ø

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser gælder kun ved køb i webshoppen - sengekompagniet.dk 
Ved handel i vores fysiske butikker Sengekompagniet i Søborg / Hillerød / København gælder den almindelige købelov.

indholdsfortegnelse

1. Generelle Oplysninger

2. Vilkår & Kontakt

3. Levering & Fragt

4. Sådan Handler du hos os

5. Forretningsbetingelser

6. Fortrydelsesret & Reklemationer

7. Ombytning

8. Tilbagebetaling

9. Produktinformation

10. Fortrolighed


1. Generelle Oplysninger

Sengekompagniet ApS
Gladsaxevej 356
2860 Søborg
Telefon: 33325526
Mail: kontakt@sengekompagniet.dk
Cvr: 12845138
Branche: Møbel

2. Vilkår & Kontakt.

Du kan kontakte os på tlf.: 33325526 (ml. 10.00-18.00), men da vi tit har travlt anbefaler vi at du sender en mail til kontakt@sengekompagniet.dk.  Vi besvarer mails indenfor 24 timer i hverdagen. Sengekompagniet.dk er en e-mærket netbutik. Når du handler på e-mærkede netbutikker har du altid adgang til e-handelsfondens forbruger hotline.”

Sengekompagniet.dk forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.

3. Levering & Fragt:

Normalt 1-4 hverdage.

Dog kan der forventes længere leveringstid hvis varen ikke er på lager.

Bestillings vare har angivet forventet leverings tid på produktsiden.

Som udgangspunkt bliver små varer sendt med Post Danmark og kunden modtager en sms herom.

Større varer bliver sendt med interne vognmænd, så frem det er på Sjælland.

Varer uden for Sjælland bliver leveret med ekstern vognmænd og leveres til kantsten.

Man bliver kontaktet af Sengekompagniet herom.

3.1 Fragtpriser:

Mulighed for FRI FRAGT.

Bemærk, at det ikke er muligt at få fri levering til ikke brofaste øer, samt Færøerne og Grønland.

Hos Sengekompagniet.dk har man mulighed for at vælge følgende leveringers former ved bestillingen.

  • Afhentning i butik Hillerød - Sigrunsvej 18, 3400 Hillerød 0,- Kr.  (Kunden bliver kontaktet når varen er klar)
  • Afhentning i butik København V - Rosenørns Alle 18, 1634 København 0,- Kr.  (Kunden bliver kontaktet når varen er klar)
  • Afhentning i butik Søborg - Gladsaxevej 356 2860 Søborg 0,- Kr.  (Kunden bliver kontaktet når varen er klar)
  • Levering Postnord uden omdeling  69,- kr.  Gælder ordre fra 1,- Kr til 499,- kr  (Kunden bliver kontaktet når varen er klar)
  • Levering Postnord med omdeling  89,- kr.  Gælder ordre fra 1,- Kr til 499 ,- kr ( Sendes" home". så frem ingen hjemme, vil pakken gå i pakkeshop)
  • Levering Postnord uden omdeling  0,- kr.  Gælder ordre fra 500,- Kr til 2500,- kr  (Kunden bliver kontaktet når varen er klar)
  • Levering Postnord omdeling  69,- kr.  Gælder ordre fra 500,- Kr til 2500,- kr ( Sendes" home". så frem ingen hjemme, vil pakken gå i pakkeshop)
  • Levering til kantsten 0,- Kr.  Gælder ordre over 2501,- Kr i hele Danmark (brofaste øer - Kantsten er uden indbæring) 
  • Levering med indbæring 500,- Kr. Gælder ordre over 2.501,- Kr. og kun i postnr 1000 - 4999 (kun brofaste øer - Varen leveres i kundens valgte rum/værelse, så frem adgangsforholdene er fremkommelige.)
    Levering med indbæring 900,- Kr. Gælder ordre over 2.501,- Kr. og kun i postnr 5000 - 9999 (kun brofaste øer - Varen leveres i kundens valgte rum/værelse, så frem adgangsforholdene er fremkommelige.)
  • Levering med montering 1.250,- Kr. Gælder ordre over 2.501,. Kr og kun i postnr 1000 - 4999 (kun brofaste øer - Varen leveres i kundens valgte rum/værelse, så frem adgangsforholdene er fremkommelige.)
  • Levering med montering 1.550,- Kr. Gælder ordre over 2.501,. Kr og kun i postnr 5000 - 9999 (kun brofaste øer - Varen leveres i kundens valgte rum/værelse, så frem adgangsforholdene er fremkommelige.)

3.2 Betingelser ved afhentning i en af vores butikker.

Det er desuden muligt selv at afhente din ordre i en af vores butikker.

Ordren kan hentes så snart, du har modtaget en mail om, at ordren er klar til afhentning.

HUSK! Medbring din ordrebekræftelse som dokumentation.

Du kan se oversigt over vores butikker du kan afhente dine varer i på vores kontaktside.

4. Sådan handler du hos os

For at foretage et køb på sengekompagniet.dk skal du igennem 5 trin.

1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, tryk på bestil knappen som er øverst i højre hjørne.

2. Indtast dine personlige oplysninger.

3. Vælg forsendelsesmåde, her kan du vælge at få varen sendt eller selv at afhente.

4. Vælg betalingsmåde.

5. Tjek om alle oplysninger er korrekte, accept sengekompagniet.dk  forretningsvilkår og godkend købet.

Du kan til enhver tid logge på din konto og se dine tidligere ordre. Login finder du øverst på siden.

Betaling

Sengekompagniet.dk har  følgende kreditkort og betalingsmuligheder: Dankort, Visa/dankort, Mastercard, Forbrugsforrening, Mobilpay, Viabill
Der tages ikke gebyr ved betaling med kreditkort. Beløbet hæves først når varen afsendes fra Sengekompagniet, eller når kunden har afhentet.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/

4.1 Reservation af beløb:

Betaler du med et internationalt betalingskort reserveres et beløb på dit kort - svarende til totalprisen på din ordre - med det samme. Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1. vi hæver beløbet, når vi sender varen,

2. vi annullerer dit køb og beløbsreservation i vores betalingssystem,

3. indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

En beløbsreservation sker uanset korttype og udløbsperioden for en reservation er sædvanligvis 14 dage.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder

5. Forretningsbetingelser:

  1. Bestilling: Der kan kun foretages bestillinger gennem ordresystemet i webshoppen - der tages derfor ikke imod ordrer ved telefonisk henvendelse eller e-mail. Alle aftaler indgås på dansk. Har du forespørgsler til varer som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os på mail eller tlf.
  2. Priser: Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Der kan derfor forekomme prisændringer. Alle angivne priser er inklusive 25% moms. 
  3. Betaling: sengekompagniet.dk har  følgende kreditkort og betalingsmuligheder: Dankort, Visa/dankort, Mobilpay, Viabill
    Der tages ikke gebyr ved betaling med kreditkort. Beløbet hæves først når når varen afsendes fra Sengekompagniet, eller når kunden har afhentet.
  4. Reklamationsret (se nedenfor vedr. reklamationsretten)
  5. Fortrydelsesret (se nedenfor vedr. fortrydelsesretten)
  6. Fortrolighed/Persondata (se nedenfor vedr. persondatapolitikken)

6. Fortrydelsesret & Reklemationer.

6.1 Reklamationsret:

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.Sengekompagniet.dk yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret på fabrikations- og materialefejl (mangler). Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation, Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Fakturaen skal fremvises til Sengekompagniet.dk i forbindelse med anvendelse af reklamationen.

Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal efter Køber har eller burde have opdaget manglen ske til Sengekompagniet.dk  inden rimelig tid. Ellers mister Køber muligvis sin ret til at påberåbe sig manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Når du kontakter os med bedes du angive hvori manglen består. Visse fejl kræver billede dokumentation som skal vedhæftes pr. mail. 

Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

Varen sendes til:

Sengekompagniet ApS
Gladsaxevej 356
Att: Retur
2860 Søborg

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 

Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.

(Indsæt eventuelt yderligere oplysninger her, hvis I har særlige regler for reklamationsret i B2B-aftaler)

6.2 Fortrydelsesret:

(Dette afsnit omhandler KUN handler ved køb via sengekompagniet.dk - ved handel i vores fysiske butikker i Søborg, Hillerød og københavn gælder købeloven.)

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Sengekompagniet.dk. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller fra du får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved kontakt@sengekompagniet.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Læs afsnit om returnering.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.


6.3 Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

Levering af varer, som er fremstillet/bestilt efter kundes specifikationer, her under speciel mål, eller har fået et tydeligt personligt præg.

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige  årssager ikke er egnet til at blive returneret.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. 

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for møbler og store varer. Prisen for retur ved denne form kan være fra 500,- kr. + moms med interne eller eksterne vognmænd, og forventes højst at koste: (Dkr. 5,000.-).

Retur vare skal sendes til vores Søborg Afdeling:

Sengekompagniet ApS
Gladsaxevej 356
2860 Søborg

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

8. Tilbagebetaling

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

9. Produktinformation:

På Sengekompagniet.dk. oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til sengekompagniet.dk  kontakt@sengekompagniet.dk

Porduktet tekst og specifikationer er skrevet udfra information fra fabrikanter og leverandøre.

Billeder som er vist på sengekompagniet.dk er kun illustrationer. Hvorfor der kan være små forskelle i forhold til det endelige produkt.

10. Fortrolighed:

Sikkerhed:Du har altid mulighed for at få at vide, hvilke oplysninger vi opbevarer om dig. Du skal blot sende en mail til os og oplyse dit navn og din adresse. Du vil indenfor 10 dage modtage en mail om hvilke informationer vi opbevarer om dig. Ønsker du vi sletter disse oplysninger skal det fremgå tydeligt af din mail.

Videregivelse af informationer: Vi videregiver ikke informationer til tredjepart. De data du opgiver, når du handler hos os, betragtes som fortrolige og videregives under ingen omstændigheder.

Logning og statistik: Log statistik bruges i denne butik. Et statistiksystem opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, hvilken del af websitet de benytter mm. I vores butiks anvendes log statistik alene med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter. Log statistik bruges til at skabe øget brugervenlighed og forbedringer af sidens funktionalitet. Som regel gemmes log informationer i op til 2 år. Dette gøres for at kunne danne et billed af denne butiks besøgs mønster og udvikling over tid.

Dine personlige oplysninger: For at du kan indgå online aftale med Sengekompagniet.dk, må du lade dig registrere med følgende oplysninger:- Navn- Adresse- Telefonnummer- E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig og kontakte dig. Personoplysningerne registreres hos  (Sengekompagniet.dk) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således af du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktør (Flemming Christensen) for (Sengekompagniet.dk), har adgang til de oplysninger der registreres om dig. Den dataansvarlige på Sengekompagniet.dk. er ligeledes Flemming Christensen.
Vi opbevarer ikke oplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke oplysninger krypteret.
Som registreret hos (Sengekompagniet.dk) har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til  (Sengekompagniet.dk) via kontakt@sengekompagniet.dk


Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Sengekompagniet Aps på kontakt@sengekompagniet.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Klageportalen for Nævnenes Hus.
 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Links:
PBS - Pengeinstitutternes Betalings Service
FDIH / Forbrugerrådet
Forbrugerstyrelsen
Forbrugerrådet
Forbrugerinformation 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Sengekompagniet.dk

Gladsaxevej 356

2860 Søborg

e-mail: web@sengekompagniet.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Handelsbetingelser er senest opdateret den 29-01-2024

 

Handelsbetingelser er senest opdateret den 6-11-2024